איזון דיגיטלי

5 שבועות של תהליך מעשי ותודעתי לגמילה ממסכים, שינוי הרגלים ואיזון בין עבודה לפנאי

בקרוב יתפרסם תהליך נוסף, אפשר להשאיר פרטים כדי להתעדכן

אולי זה נשמע לך מוכר:

בתור מישהו שיש לו 2 כובעים עסקיים ומבלה לפחות 8 שעות ביום בעבודה מול המחשב, אני מכיר טוב מאוד כמה קשה זה יכול להיות.

הבהייה הממושכת והקפיצה המתמדת בין הסחות דעת, מהוואטסאפ, למייל, לפייסבוק. התחושה שכל היום עבדת ובעצם לא הספקת שום דבר, שנעת בין מענה לדברים דחופים (לרוב למישהו אחר) ובין התחמקות מעבודה והתחושות שהיא מייצרת – שיעמום, תסכול, חוסר ביטחון ושחיקה מתמשכת.

היד שנשלחת בבוקר לטלפון, דבר ראשון, ומכתיבה אווירה של סטרס לשארית כל היום. זו פעולה לא רציונלית אבל אנחנו עדיין מוצאים את עצמנו עושים אותה במקום להתמלא באנרגיה של יום חדש.

אני מכיר את הבריחה הבלתי-נשלטת לרשתות החברתיות, ההעלמות בתוך הניוזפיד שרק מרוקנת ומעסיקה אותנו בכמה החיים והעסקים של אחרים טובים ומצליחים יותר.

אני מכיר טוב את העבודה שהולכת איתך הביתה, ובזמן שאמור להיות מוקדש להורות או לזוגיות, הראש כל הזמן נודד לעבודה במקרה הטוב, ולסתם אסקפיזם במקרה הפחות. היד נשלחת לטלפון בלי סיבה נראית לעין, כל רטט או צפצוף לוקח את תשומת הלב.

כל אלה הם רק דוגמאות מחיי היומיום שלנו במציאות הדיגיטלית שהולכת ומתהדקת סביבנו.

אנחנו תקועים בתוך לופ...

אנחנו תקועים בתוך לופ… אשמח לאמל"ק (לקצרר) את זה בשבילך. זה נראה ככה:

כל הממשקים הטכנולוגיים שאנחנו עובדים איתם משתמשים במיטב גילויי המחקר ההתנהגותי כדי שנהיה מכורים. החברות מעמק הסיליקון משקיעות תקציבי ענק ושוכרות את מיטב המוחות במאמץ יומיומי לנצל את החולשות הקוגניטיביות והפסיכולוגיות שלנו כדי שנזחל בחזרה אל המסכים ונתקשה להתנתק.

החווייה הזאת מייצרת המון רעש דיגיטלי שמייצר לנו המון סטרס. אנחנו כל הזמן חשופים להשוואתיות במדיות החברתיות, לעודף מידע וגירויים, לעודף של אינטראקציות חברתיות.

הסטרס הזה הוא משהו שאנחנו באופן טבעי מנסים לברוח ממנו. זה אנושי לחלוטין וטבוע בנו עמוק.

מה הבעיה?

אם פעם היינו צריכים לטרוח כדי לברוח, היום הבריחה שלנו נמצאת במרחק של לחיצת כפתור. של הזזת היד לטלפון. ברגע אנחנו עוברים ממצב של ריכוז לסחרור ארוך ומתיש של חוסר מודעות – בניוזפיד, באתרי חדשות, במשחקי רשת, בבלוג של אוכל – המגוון הוא אינסופי.

אוקיי, הבנתי. אבל מה הפיתרון בתַּכְלֶ'ס?

אני חוקר את הנושא הזה של איזון דיגיטלי כבר הרבה זמן ואני מודה שזה לא פשוט. אין קיצורי דרך ונדרשים תרגול ומשמעת.
אבל זה אפשרי ומעשי ומתחיל בצעד אחד קטן, ועוד אחד, וזה כבר נהייה ממכר לצאת מהמסך ולהתאוורר קצת.

אז מה למדתי מעבודה מתמשכת עם עצמי ועם משתתפי קורסים קודמים?

ראשית כדאי מאוד לצמצם ולדייק בשיטתיות את הדרכים שבהם אנחנו מחוברים. יש לא-מעט רעש דיגיטלי שממש קל להסיר בעזרת כלים ותרגולים פשוטים ומעשיים. נכון, זה עשוי להיות לא נוח בהתחלה, אבל כל מי שמתנסה שואל את עצמו איך הוא לא עשה את זה קודם.

שנית, אנחנו צריכים ללמוד איך לשנות הרגלים ב*מאמץ נכון*. דהיינו, לא להתנגח עם הראש בקיר, לפול, להרגיש אשמה ולחזור על הטעויות שלנו, אלא ללמוד כיצד לעצב את ההרגלים שלנו ככה שהם ישרתו את הדברים החשובים לנו ביותר.

שלישית אנחנו צריכים למלא את החיים שלנו בפנאי משמעותי, כדי שתהיה לנו מציאות עמוקה ומיטיבה לצאת מתוך ולחזור אליה כשאנחנו לא עסוקים בעבודה. חיים שיש בהם פנאי ומנוחה מאוזנים לצד עבודה הם התשתית הבטוחה והיציבה ביותר לאפקטיביות בעולם החדש.

רביעית (ואני אפסיק לספור\לחפור) – אנחנו צריכים ללמוד את יכולת-העל האולטימטיבית והחשובה ביותר בעולמנו הדיגיטלי – שליטה בתשומת הלב. ממש כך. ואין דרך חכמה ופשוטה יותר להחזיר את השליטה על תשומת הלב שלנו מאשר תרגול מדיטציה ומיינדפולנס.

הנה קצת משתתפים מרוׁצים:

מה אנחנו מציעים לך:

5 שבועות של מודעות ותרגול, כולל מפגשים מקוונים אחת לשבוע, העמקה בכלים הכי פשוטים ואפקטיביים לשמירה של שפיות במרחב הדיגיטלי, תמיכה שוטפת דרך קבוצת דיון עצמאית ונטולת הסחות דעת, המאפשרת שיח, שיתוף ומענה על שאלות, ומשימות יומיות מעשיות ויעילות שכל משתתף יכול לקחת על עצמו.

ממרכיבי היסוד של התהליך:

ניקוי דיגיטלי מונחה: ההסכמה לקחת פסק זמן ולצמצם משמעותית את החיבור שלנו למרחב הדיגיטלי מעצימה פלאים את האפקטיביות של התהליך ומאפשרת לנו לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות שלא חשבנו שניתן לשנות.

מפגשים לייב: נפגש כדי להעמיק בנושאי הליבה של התהליך. המפגשים הם סדנה וכוללים הרצאה, שיח, שיתוף ותרגילים קטנים כדי שהלמידה תהיה משמעותית ומעניינת.

קבוצה: הכי כיף ביחד. מהר מאוד מגלים שאנחנו לא היחידים שדבוקים למסך שלנו כמו זומבים, יש עוד הרבה אנשים שזה מפריע להם לחיות את החיים שהם היו רוצים. זה מנחם וממלא במוטיבציה לשמוע אחרים מספרים על החוויה שלהם. אז תהיה לנו קבוצה ותהיה לנו פלטפורמה עצמאית ונטולת הסחות דעת לשיח, שיתוף ותמיכה של המנחים.

משימות קטנות: המשימות הקטנות נועדו לשלב את הפרקטיקה בחיי היומיום. הן התנסויות שכל אחד יכול לתרגל, בדיוק במידה הנכונה כדי לאתגר אבל מבלי לעורר דחיינות ואקספיזם (אנחנו לא רוצים את זה)

המפגשים יתקיימו בזום בימי ג' בשעה 20:30-22:30

בתאריכים 1.6, 8.6, 15.6, 22.6, 29.6

פירוט המפגשים, בגדול:

מפגש 1: מינימליזם דיגיטלי - מרעש טכנולוגי למרחב שקט של פרודוקטיביות

בהנחיית גלעד פלד

נלמד מה זה מינימליזם דיגיטלי ואיך הוא מהווה תשתית חיונית והכרחית לאורח-חיים פרודוקטיבי ואפקטיבי בעולם החדש. נקבל כלים כיצד לייצר סדר, ניקיון ושקט במרחב הדיגיטלי, כדי לאפשר עבודה משמעותית ועמוקה וחיי פנאי לצידה.

מפגש 2: מיינדפולנס ופרודוקטיביות: כלים להתמודדות עם הסחות דעת פנימיות

בהנחיית סופיה אפל-מורנו

אחרי שלמדנו להסיר הסחות-דעת חיצוניות, נלמד איך לאמן ולתרגל את התודעה כדי לעבוד עם הסחות-דעת פנימיות. איך אני יכול להמשיך בעשייה וביצירה כשרגשות ומחשבות מנסים להרחיק אותי מההגשמה?

מפגש 3: שינוי הרגלים - מאוטומט לחצי-אוטומט | איך לנצל את מדעי ההתנהגות לטובתנו

בהנחיית גלעד פלד

נלמד על המנגנונים בבסיס ההתנהגות האנושית ונבין איך אנחנו יכולים לעצב את הסביבה הפנימית והחיצונית שלנו כדי לתמוך בשינוי, התפתחות והטמעת הרגלים שמקדמים אותנו אל עבר חיים טובים ועשירים יותר.

מפגש 4: מצבי ההכרה האנושית וכיצד הם משפיעים על היומיום שלנו

בהנחיית סופיה אפל-מורנו

נלמד מהם שלושת מצבי ההכרה האנושית ונראה כיצד הפעולות היומיומיות שלנו משפיעות על מצב ההכרה שלנו. נגדיר מהי הכרה בהירה ולמה זה חשוב לפתח אותה ונעמוד על החשיבות של תרגול מדיטציה יומיומי כ'מקלחת' לנפש.

מפגש 5: מ-FOMO ל-JOMO – הפחד מהחמצה הופך להנאה שבהחמצה

בהנחיית גלעד פלד

נלמד על החשיבות של פנאי ומנוחה עבור היכולת שלנו לשמור על אפקטיביות ורמות גבוהות של אנרגיה לאורך זמן. נראה כיצד תכנון ועיצוב של חיים שיש בהם איזון בין עבודה לפנאי היא הנתיב הבטוח להצלחה בת-קיימא.

הנה עוד קצת משתתפים מרוׁצים:

למי זה מתאים?

מי אנחנו?

היי, גלעד פלד - נעים להכיר.

יזם דיגיטלי, חוקר תודעה, מינימליסט, רץ למרחקים ארוכים (או לפחות מנסה).
המוח והלב מאחורי "צמיחה חופשית", המרחב היצירתי שלי לתרגול השראה.

החזון שלי הוא לעזור לעצמי ולאחרים להגשים חלומות ולהתפתח במאמץ נכונה במציאות המורכבת של העולם החדש. מנחה סדנאות בנושא תודעה צלולה דיגיטלית וחוקר יחד עם שותפים אמיצים לדרך את הפוטנציאל האנושי.

אשמח לצעוד גם איתך 😉

סופיה אפל מורנו

היי, סופיה אפל מורנו - נעים להכיר.

מורה למיינדפולנס, יוגה ומדיטציה. צועדת בדרך הזו ב15 השנים האחרונות וחוקרת התפתחות אישית, רוחניות ושיפור חווית החיים הכללית בעולם. מתגוררת בגליל המערבי, אוהבת טבע, פשטות ועם זאת גם מאוד מחוברת לעולם העיסקי והדיגטלי. אחרי המון שנים של חיפוש, היום אני רואה את הרוחניות כדבר מאוד פרקטי, מעשי ופשוט שנמצא בחיים ובעשייה היום יומית. תרגול, התמדה, ונחישות הן אולי לא מילים סקסיות אבל הן מצמיחות ולוקחות אותי הלאה. אחרי שראיתי איזה שינוי עצום התרגול היומיומי הביא לחיים שלי, אני מתרגשת ושמחה כל פעם מחדש ללמד אנשים את אותן טכניקות קלות וברות יישום שלמדתי לשיפור חווית החיים בעולם.

בקרוב יתפרסם תהליך נוסף,

אפשר להשאיר פרטים כדי להתעדכן

המחיר המלא הינו 750 ש"ח

השתתפת בתהליך קודם? נשמח להציע לך מחיר מוזל.

המחיר המוזל למצטרפים עד ל-15.5 הינו 650 ש"ח (או 4 תשלומים של 162 ש"ח)

רוצה להצטרף? ממלאים את הטופס ומועברים לדף תשלום נוח ומאובטח